Bredbandsval.se och House:ID hjälper kunder att få koll på bredbandet
Uppdaterad
Bredbandsval.se, Sveriges främsta jämförelseportal för bredband, har i ett samarbete med House:ID, appen som förenklar bostadsägande, utvecklat en innovativ digital flyttjänst.
Samarbetet riktar sig inte bara mot befintliga bostadsägare utan är också skräddarsydd för att stödja bostadsägare genom hela processen av att flytta. Tjänsten gör det enkelt att avsluta tjänster på en gammal adress och aktivera nya på en ny adress, allt med några få klick. Bredbandsval.se har etablerat sig som en oberoende jämförelsetjänst som hjälper svenska hushåll att hitta och beställa det bästa och mest prisvärda bredbandet baserat på deras specifika adress. Genom samarbetet med House:ID, en app som erbjuder omfattande stöd, koll och trygghet till bostadsägare genom partnerskap med banker, försäkringsbolag och andra tjänsteleverantörer, förstärks nu denna hjälpande plattform ytterligare.
Lanseras på flera ställen
Den nya flyttjänsten kommer inte bara finnas på i House:ID’s egna miljöer utan är byggd för att implementeras i andra miljöer och hos partners. Först ut att introducera denna tjänst är Svensk Fastighetsförmedling och Ordna Bolån. Med en enkel integration på dessa plattformar, görs tjänsten tillgänglig för en bredare publik. Och tjänsten erbjuder stora möjligheter för ytterligare expansion och implementering på andra plattformar i framtiden.
Alexander Widell och Pontus Andersson kommenterar samarbetet
Alexander Widell, VD för Bredbandsval, uttalar sig om det nya samarbetet: “Genom att sammanlänka vår teknik med House:ID kan vi erbjuda en sömlös övergång för deras kunder, från en bostad till en annan. Detta är bara början. Med den stora volym av användare som vi och våra partners hanterar ser vi en enorm potential i denna tjänst, inte bara för att underlätta flyttprocessen utan också för att standardisera integreringen av digitala hemtjänster.”
Pontus Andersson, VD på House:ID, tillägger: “Det här samarbetet med Bredbandsval är ett perfekt exempel på hur digital innovation kan förenkla vardagen för miljontals bostadsägare. Med vår gemensamma tjänst blir flytten inte bara mindre stressande, men också mer effektiv när det gäller att hantera och överföra viktiga hemtjänster.”